Wednesday 20 January 2016

Dari Saya...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....

Terlebih dahulu ingin saya ucapkan jutaan terima kasih kerana sudi mencuri sedikit masa untuk membaca coretan ini. Mungkin agak mengambil sedikit masa untuk dibaca, namun diharap agar pembaca semua dapat bersabar.

Pertama sekali saya memohon maaf di atas kelewatan dan janji-janji yang tanpa sengaja saya langgar untuk novel S19T. Bukan sengaja membuatkan para pembaca tertunggu-tunggu dengan update atau terbitan novel ni. Kekangan masa yang tiada berpenghujung yang 'melewatkan' update dan terbitan novel. Seperti yang pembaca sedia maklum, selepas novel ini ditolak untuk diterbitkan, saya memang sudah nekad untuk publish sahaja di blog. Namun atas beberapa nasihat yang saya terima, saya mengubah fikiran untuk cuba lagi ke publisher lain.

Untuk hantar ke publisher lain, saya kena baca balik dan perbaiki mana-mana part yang dikritik terlebih dahulu. Saya dah buat perkiraan, nak baca balik dan perbaiki tu..saya kena ambil masa sepenuhnya dalam sebulan untuk repair novel ni. Seriously, memang sebulan! Tak tipu. Kerana apa? Kerana saya bukan orang yang pandai dalam berkarya. Buat ayat yang cantik-cantik macam orang lain, Buat ayat islamik? Saya minta maaf, saya hanya saudara baru yang masih belajar. Buat lawak macam orang lain, saya sangat fail. Totally! Mungkin bagi orang lain, "Eh? Senang je pun...tak kan itu pun tak boleh buat?" Oh~~ no, big no! Bagi saya, saya kena struggle untuk itu. Belum lagi part nak sambungkan cerita ke cerita seterusnya. Phew~ Ditambah dengan sekolah yang sudah bermula ni lagi buat saya terkejar sana dan sini. Balik rumah petang, malam tinggal nak buat kerja sikit dan tidur. huhu~ masa untuk novel, zero sepenuhnya. Kadang-kadang terjaga around jam 2 dan 3 pagi, masa tu saya peruntukkan sedikit masa untuk update dan sebagainya. Bukan ambil masa 30mins, ada jugak sejam dua. Lepas tu orang lain, awal pagi jam 7am, driving segar macam kena simbah ais. Saya pula, bantal je takde. Kalau ada, confirm tertidur!


Kepada pembaca-pembaca yang sudah mula menyampah, marah dan sebagainya.....dengan rendah hati saya akui kesilapan diri, kecuaian diri...saya memang tidak lari dari kesilapan-kesilapan itu. Dan kepada pembaca-pembaca yang sentiasa support saya dari awal, saya ucapkan jutaan terima kasih kerana tanpa anda semua, mungkin sampai sekarang novel ni tak akan siap-siap! Hanya Allah yang tahu betapa saya amat bersyukur dengan kehadiran anda semua dalam ruangan blog. So untuk menghargai sokongan anda semua selama ini, Mungkin akan mengecewakan pembaca semua, tapi sesuatu yang telah dimulakan perlu saya disudahi, saya putuskan untuk publish sahaja dalam blog ini. Muktamad. Saya akan post dari awal novel sampai tamat, dengan 1 bab untuk seminggu. Jangan risau, novel tu saya dah perbaiki setakat mana kemampuan saya.Dalam masa yang sama, saya akan cuba peruntukkan masa untuk update novel kedua yang sudah bab ke-5 tu. Tapi itu saya tak boleh janji bila boleh update. Barangkali 1 kali dalam 2 minggu atau tengok lah masa saya macam mana.

Akhir sekali, semoga dengan penjelasan yang tidak seberapa ini dapat memuaskan hati semua pihak yang terlibat. Hanya sampai sini kemampuan saya, mungkin belum rezeki saya dalam bidang ni...saya terima dengan redha. InsyaAllah...
Many thanks! You guys really mean to me :) Barakallah...


From me,
WSKA
Share:

5 comments:

  1. kami faham..u can do it!! may allah ease everything..;)

    ReplyDelete
  2. Salam saudari Syau Qah ...
    Ada cara tak untuk saya berhubung dengan awak ? Maybe thru email or what .
    Saya nak bantu awak untuk terbitkan cerita S19T .
    Saya akan bantu awak untuk dptkan publisher yang boleh terbitkan InsyaAllah .
    cerita ini ada potensi untuk diterbitkan dengan sikit edit dan tunjuk ajar yang pakar bidang ini .
    Panjang untuk explain disni jadi kalau boleh beri saya email awak atau apa saja untuk saya berhubung dan bercerita lanjut .
    Jangan give jika tidak diterima oleh publisher dan cuba ke publisher lain dan dengan sikit kenalan saya rasa nya boleh saya bantu awak cari peluang .

    From Nora

    ReplyDelete
  3. Thanks Nora. Search me via telegram. @syauqah143

    ReplyDelete
    Replies
    1. Email tak ada ke ? Telegram saya tak ada...
      Tak apa la kalau awak tak ada email maybe tak da peluang untuk tolong awak .

      nora

      Delete

Sepatah dua dari saya

Saya memohon kepada sesiapa yang ada berniat atau secara tidak sengaja terniat untuk menyalin, memplagiat atau apa-apa sahaja ungkapan yang membawa maksud yang sama agar membatalkan niat tersebut ^_^. Jika ada yang suka dengan karya-karya saya untuk diletak di blog peribadi, tolong kreditkan blog ini sekali. Akhir kata dari saya, dengan rasa rendah hati..saya ucapkan terima kasih tidak terhingga pada yang sudi membaca karya-karya yang ada di sini! semoga semangat ini terus membara untuk berkarya. InsyaAllah...

Disclaimer:
I do not own any of these pictures. No copyright infringement intended. If you own anything and would like it to be credited or removed, contact and I will gladly oblige.

Followers